Ana içeriğe atla

NEDENN?

Bu aya mi bu yila mi yoksa benim cevreme mi ozeldir ki bir cok farkli ortamda bulunmaya calisiyorum; bu aralar fazlasiyla sevgililer arasinda bir problem veya eskiyi hatirlama oluyor. Her insanin yuzunde ozlem korku ve yalnizlik seziyorum. O yuzden aralik 2018 icin sari rengini sectim.
Image result for sari renk  Insanlari gozlemlemek, onlarin ne dusundugunu ne hissettigini ya da onun nasil bir hayat yasadigini merak etmek hosuma gidiyor.
       
     Birileriyle ister dert olsun ister cok mutlu bir an bir seyler paylasmak ve onlarla ayni duygulara girebilmek, onlarinda benim onlari anladigimi anlamasi beni cok gururlandiriyor.           
    Peki neden cogunluk uzgun ve mutsuz, hayal kurmaktan vazgecmis; bir amaci yok ve sadece yasamak icin yasiyor?  Cunku hala ya hic birimiz icimizde bir gucun oldugunu kabullenmiyor ya da bunun icin cabalamiyor, sorgulamiyor.
  Komik olan ise sorgulayan insani kendi tarafina cekip onu da sorgulatmaktan vazgeciriyor.

       Peki gercekten tum samimiyetimle soruyorum, neden ? Hayata sadece sevgilimizden ayrildik aglayalim, dagitalim; ailemi kendimi gecindirmem icin para kazanmam gerek ve sevmedigim bi iste buna devam ediyim ama hayatim zehir olsun.. Neden ?
   Tamam evet bazen istemedigin bir cok seyi yapmak zorundasin, ama her firsati kendin yaratirsin. Sevmedigin seyi oyle bir hale getirirsinki lanet olarak bakilan o is herkesin sirada bekledigi bir duruma donusur.
Su resime bir bakin ama gercekten odaklanarak ve hissederek bakin. Biz bu cizginin sizce kacta kacini olustuyoruz?
Image result for tum donemler dogru cizelgesi cografyaGorulmeyecek kadar kucuk bir kismini.. Peki simdi dur ve karar ver. Sen bu kucucuk zamanda sadece zorundaliklarla, sacma sapan sebeplere aglayarak mi gecirmek istiyorsun yoksa zorundaligi firsata cevirmeyi hedefleyip bu kucucuk zamanin hakkini mi vermek istiyorsun? Sadece inan, empati kur, saygi goster ve her zamanki gibi "FARKINA VAR FARKINDALIK YARAT"...
                  Yorumlarinizi bekliyorum, tesekkurler..

Yorumlar

  1. Başarılı bir yazı olmuş. Tebrik ederim :))

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş bir yazı olmuş , Tebrikler..

    YanıtlaSil
  3. Evet herkes de bir eskiye özlem olduğunu bende fark ettim, belki kendimden dolayıdır. Yazı için teşekkürler güzeldi :)

    YanıtlaSil
  4. Evet hayatta sanki bir robot gibi sürekli aynı şeyleri yapıyoruz yada yazpmak zorunda bırakılıyoruz. Buda insanların bazı duygularını öldürüyor.Önceden büyük şehirler yoktu teknoloji bu kadar gelişmemişti fakat insanlar daha yakın daha samimi ve daha mutluydu şimdi herkes birbirine şüphe ve korku ile bakıyor ancak pc ve telefon başlarında muhabbet ediyor neden kendini güvende hissettiği için ama ufak bir tebessümün 100 lerce smile daha mutlu ettiğini belki de hiç anlayamayacaklar . neyse başınızı ağrıttım emeğinize sağlık kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayiir tam tersine fikirlerinizi paylasmaniz cok hos cok tesekkur ederim, dediginiz herseye kelime kelime katiliyorum bu durumunda ilerlememesi icin ugrasiyorum

      Sil
    2. Bende emeğiniz için teşekkür ediyorum ben yapsam ne olur ki demesin kimse herkes bir tuğla koyarsa bina ortaya çıkar benim bir tuğlamdan ne olur dersen o zaman işte hiç bir şey olmaz cevabı geç gördüğüm için de özür dilerim.

      Sil
  5. Çok hoş bir yazı olmuş , Tebrikler..

    YanıtlaSil
  6. evet haklısın, ülkemiz insanı son zamanlarda mutsuz. dünya genelindeki anketlerde de insanımız mutsuz çıkıyor. biraz da ülkenin durumuyla da ilgili. ekonomi de bir etken tabii. huzurlu olmak için içimize dönmek gerekiyor. tabiside ne olursa olsun huzurlu mutlu olabiliriz. hep böyle olumlu düşün seen işteee olumlu davraaan ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel bir yazı olmuş son günlerde ben de benzer duygular yaşıyorum özellikle sektörümdeki sıkıntılar sebebiyle , daha kaç günümüz var ki garanti ki sanki rölantide çalışırd urumda ama başka bir itici gücü bekler gibiyiz ... kendimizi anlamak bile zor kaldı ki karmaşık başka bir canlıyı anlamak :) takip etkinliğinde gördüm sizi beklerim görüşmek üzre https://1661hayat.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederimm hosgeldinn geliyorum ben de :))

      Sil
  8. Dünya barışı için en azından huzurlu bir toplum için empati şart. Yazını çok beğendim güzel arkadaşım, kusura bakma bu aralar pek aktif olamıyorum ama yüreğim hep seninle seni ve yazılarını çoook seviyorum şimdiden yenı yılın kutlu olsun :) Sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayni sekilde bende buralar cok siklikla giremiyorum samimiyetin ve yorumlarin icin cok tesekkur ederim duygular karsilikli:)

      Sil
  9. Dediğin gibi o küçük zaman diliminin büyük bir bölümü saçma şeylere üzülmekle geçti. Ama insan bir yaştan sonra kendine geliyor ve geriye baktığında gerçekten ne boş şeylere üzüldüğünü fark ediyor. Dolayısıyla o küçük zamanın hakkını vermek en iyisi. Bu arada ben bu aralar uğrayamadım sana. Sen de fazla yoktun zaten sanırım. Ben de şimdiden yeni yılını kutluyorum ve güzel bir yıl diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen yogun zamanlar geciriyorum en yakin zamanda paylasim yapicam. tesekkur ederimm , seninde her sey istedigin gibi huzurlu saglikli bi yilin olsun :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AGALIK SISTEMI

20 Aralik gecesi yurtta yatarken Saban’in meshur filmlerinden  Kibar Feyzo yu  izliyordum. Filmde Feyzo'nun koyden cikip sehire inisi ve sehir  kulturuyle koy kulturunun ne kadar farkli oldugunu fark edilisi  cekiliyor.  Feyzo koye dondugunde herkese  Istanbula gittigini ve baslik parasinin  artik  kalktigini herkese yayiyor. Bunun uzerine koy orgutlenip baslik parasinin artik yasalarda ceza  oldugunu soyeyi agaya  karsi cikiyor.  K adinlar "Biz malmiyik satilak, baslik parasi kalkacak!" sloganlarini yazip bagriyorlar. Bende bu yazinin cekildigi sahnenin fotografini cekip hikaye attim ve siverekli bir arkadasim sabah uyandigimda sizin oralarda bunlar yok artik diye mesaj atti.  Bu mesajin uzerine yasadigi kulturu merak ettim ve bazi sorularda bulundum. Cevaplari evet agalik devam, baslik parasi tavan yapmis durumda, evlenmeye niyetlendim ama bana en az 150 bine patliyor seklinde oldu. Egitim durumu nasil her cocuk okula gidiyormu ve okuma yazma oranlari ne 

ICIMIZDEKI SIKINTILAR

   Sizin de icinizde biriktirip biriktirip, bir sabah sirf ayaginiz takildi yada daha sacma bir sey oldu diye dunyayi yikasiniz geliyor mu? Yani; belki 3 aylik , belki 5 yillik belki de 2 gunluk  tuttugunuz o icinizdeki sikintinin sadece 1 gunde patladigi oluyor mu ? O zaman gel vatandaas!!     Benim sikca yasadigim durumlardan bir tanesi ve cevremde de yasayanlara sikca sahit oluyorum bu yuzden bu konu hakkinda konusmak istiyorum.      Bence , oncelikle "neden sikintilarimizi icimizde tutmak zorundayiz?"  bu soruyu sormaliyiz. Dun yasadigimiz bir aciyi , neden biriyle paylasip rahatlamiyoruz da o aciyi illa icimizde sikistiriyoruz. 5 ay sonra diger icimdekilerle beraber cikariyim ama 5 ay kapali kutu olarak geziyim diye mi? Cevrenizde derdinizi paylasamayacaginiz birisi olabilir ya da olup rahat hissetmediginiz icin anlatamadiginiz.. Insan iletisim kurarak yasayabilen bir canli, paylasmasi gerekiyor. O yuzden bu sikintiyi icinden atman lazim. Kimsen yoksa benim gibi gunl

HEPIMIZ SANSLIYIZ

     Giremiyorum bir kac gundur, bugun daha samimi bir yazi ile gelmek istedim karsiniza. Saat su an gece 2 bucuga geliyor ve benim uykumun gelmesine daha en az  2 saat var. Nedendir bilmiyorum bir kac gundur rutin bir sekilde sabahliyorum.Bende bu degerli zamani gunlugume ve size yazarak gecirmek istedim.  Her insan hayatinda buyuk-kucuk sorun yasar, kimine buyuk gelen kimine kucuk gelir. Cunku her insan farkli duygu ve farkli karaktere sahiptir. Sen yere dustugunde gulerek ayaga kalkabilirken, kimisi sendeleyerek kalkar kimisi de aglayarak birinin onu kaldirmasini bekler. Bu biraz yasanmislikla beraber insanin kendini nasil gelistirdigi ve kendine ne kadar guc birikimi yarattigina bagli diye dusunuyorum; ve gozlemledigim kadariyla yasanmislik diyince evet hep kotu seyler gelir akila ne kadar yakinini kaybeden varsa onlar daha gucludur bakildiginda,, hep kiyaslanir ben onun kadar yasamadim ben o yuzden gucsuzum diye (tabiki bu sadece ice donuk bir soylemdir kimse kabullenmez). Ama