Ana içeriğe atla

HEPIMIZ SANSLIYIZ



     Giremiyorum bir kac gundur, bugun daha samimi bir yazi ile gelmek istedim karsiniza. Saat su an gece 2 bucuga geliyor ve benim uykumun gelmesine daha en az  2 saat var. Nedendir bilmiyorum bir kac gundur rutin bir sekilde sabahliyorum.Bende bu degerli zamani gunlugume ve size yazarak gecirmek istedim.

Image result for empati Her insan hayatinda buyuk-kucuk sorun yasar, kimine buyuk gelen kimine kucuk gelir. Cunku her insan farkli duygu ve farkli karaktere sahiptir. Sen yere dustugunde gulerek ayaga kalkabilirken, kimisi sendeleyerek kalkar kimisi de aglayarak birinin onu kaldirmasini bekler. Bu biraz yasanmislikla beraber insanin kendini nasil gelistirdigi ve kendine ne kadar guc birikimi yarattigina bagli diye dusunuyorum; ve gozlemledigim kadariyla yasanmislik diyince evet hep kotu seyler gelir akila ne kadar yakinini kaybeden varsa onlar daha gucludur bakildiginda,, hep kiyaslanir ben onun kadar yasamadim ben o yuzden gucsuzum diye (tabiki bu sadece ice donuk bir soylemdir kimse kabullenmez). Ama bence onemli olan ne kadar yakinini kaybettigin yada ne kadar kotu bir ailede buyudugun degildir olay, ne kadar boyle insan tanidin, onlarla ne kadar, ne paylastin ve onlari anlayabildin mi? Cebinde paran olsa bile, olmayanlari dusunerek calismayi, ne kadar zor kazanildigini ogrenebildin mi? ve en onemlisi "EMPATI"yi kattin mi karakterine?

Image result for be strong     
        Son zamanlarda bende zorlansamda hayatimda ,sorularimin cevabini alamasamda oturuyorum ve kahve-sigara molami yaparken diyorum ki " ben cok sansliyim. " Cunku ben mukemmel bir anne, surekli destekcim bir baba, tutan ellerim, goren gozlerim, kosabildigim bacaklara sahibim.
Su anda size bu yazilari yazabilecek bir imkana, odaya sandalyeye sahibim. Dusunebiliyorum, ve bu hayattaysam bir sebebi var, bu sebep dogrultusunda savasicagim, savasiyorum.

         Uzuldugunde dusun ve neye uzuluyosun sorgula, bu hayatta bir tek olumun cozumu yok ona da alisip hayatina devam etmek zorundasin. Bunun disinda ne yasarsan yasa gelip gecici, kendine kiz sahip olduklarini dusun, daha guclu ol ve devam et.. EN ONEMLISI ISE EMPATI KUR..

Yorumlar

  1. Empati, herkesin görmek istediği fakat kimsenin kimseye göstermediği kaybolan duygulardan. Güzel bir konuya değinmişsiniz 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim boyle boyle geri kazanabiliriz

      Sil
  2. Empati; herkeste bu zamanda bulunması gereken ruhun teknik özelliklerinden önemlisi. Ayrıca yaşamı, yaşanılanı bir bütün kabullenmek gerekiyor.... Yağmuru, güneşli havayı...
    Sağlığı ve hastalığı... Hüznü ve aşkı...
    Çünkü yaşam bunlarla anlamlı eksiksiz bir bütün... Bunlardan birini bile kabullenmeyip çıkarmaya kalktığında müdahale ettiğinde, işte o zaman yaşanmaz hale sokarsın...

    Sevgimle,

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsınız. Evet aslında farkında değiliz ama hepimiz güzel şeylere sahibiz yaşamda. Sağlığımız yerinde, yapmak istediğimiz birçok şeyi yapıyoruz, bu platformlardan insanlara ulaşıyoruz. Yüz yüze gelmesek de güzel arkadaşlıklar ediniyoruz. Bunların değerini bilmek gerekiyor. Ve tabii empati yapabilmek de çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle hala kendimiz gibi dusunen insanlari bu platform sayesinde bulabiliyoruz ve bu sekilde birbirimize, cevremize daha da bir seyler paylasip katabiliyoruz.

      Sil
  4. Sahip olduklarımızın kıymetini bilmiyor, büyük acılarla sınanmadan, küçük ve önemsiz şeylerle uğraşıp yorgun düşüyoruz.
    Güzel ve düşündürücü bir yazıydı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yazı, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ah evet empati tabiside ne kadar önemliii ve hayat da ne kadar güzel kiii :)

    YanıtlaSil
  7. Paylaşımlarında çok başarılı tespitler var ve anlatımın da gayet etkileyici. Bence daha sık paylaşım yapmalısın. Heyecanla bekliyoruz yeni postlarını :) Hazır şu sıralar sabahlıyorken, içinden gelenleri yaz bloğuna biz de keyifle okuyalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederim, cok gururlaniyorum boyle yorumlari okudukca.. olabildigince aktif kullanmaya calisiyorum. Yazmak icin de yazmak istemiyorum o yuzden biraz derleyip paylasmam gerekk

      Sil
  8. Ayrıca sabahlama nedenlerinde herhangi bir dert varsa dert anasına dert anlatmaya gelebilirsin. Sana özel tavsiyelerde bulunuruz hemen tabiisi :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahhah reklamimi da yaptim diyosunnn :))

      Sil
  9. Hayata olumlu bakmak çok önemli

    YanıtlaSil
  10. Empati gerçekten çok önemli. Bir de ne olursa olsun ne yaşarsak yaşayalım her şeye rağmen şükretmek de önemli. Teşekkürler bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
  11. Empati yeteneğini biz göstersek bile karşımızdaki anlamıyor bunu salaklık yada aptallık olarak değerlendiriyor. Bu da toplumun başka bir yanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim gibi dusunenler varken bunlari asilayabiliriz bence

      Sil
  12. Bende uyku problemleri yaşıyorum düşünmekten ama benimkisi sıkıntıda şu ki bir türlü çıkış yolu bulamıyorum belki çok kafaya taktığım içindir bilmiyorum içimi rahatlatmak , kendimi kandırmak için bu isimde blog açtım ama kendimi kandıramıyorum bile bak yine dertlendim ateşinizi kullanabilirmiyim bayram etmesi gereken iki adet ciğerim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendini kandirmana gerek yok , sorunlarin ustune gidip cozersen bir seylerle bas edebilcegini dusunuyorum. Dertli dostuma gidip icini dokebilirsin rahat rahat, benden daha tecrubeli sana daha guzel tavsiyeler vereceginden eminim.

      Sil
  13. geliyorum tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  14. gördün müüü son yazısımıııı :)

    YanıtlaSil
  15. empati pozitif bir yaklaşım ama biz ülkece empati absürt durumlarda kullanıyoruz maalesef.güzel yazı.

    YanıtlaSil
  16. Derin'den duyunca hemen uğradım. İzleyenlere katıldım.
    Merhaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyiki ugradin hosgeldin, bende yeni bir dost kazandim o zamann

      Sil
  17. her kelimesine katılıyorum, sahip olduğumuz pek çok şey ile mutlu olabiliriz. şükretmek lazım... sevdiklerimiz yanımızda ve biz şanslıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iste herkes bu bilincte olsa zaten dunyada hic bir tur savas olmaz.. tesekkur ederim

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AGALIK SISTEMI

20 Aralik gecesi yurtta yatarken Saban’in meshur filmlerinden  Kibar Feyzo yu  izliyordum. Filmde Feyzo'nun koyden cikip sehire inisi ve sehir  kulturuyle koy kulturunun ne kadar farkli oldugunu fark edilisi  cekiliyor.  Feyzo koye dondugunde herkese  Istanbula gittigini ve baslik parasinin  artik  kalktigini herkese yayiyor. Bunun uzerine koy orgutlenip baslik parasinin artik yasalarda ceza  oldugunu soyeyi agaya  karsi cikiyor.  K adinlar "Biz malmiyik satilak, baslik parasi kalkacak!" sloganlarini yazip bagriyorlar. Bende bu yazinin cekildigi sahnenin fotografini cekip hikaye attim ve siverekli bir arkadasim sabah uyandigimda sizin oralarda bunlar yok artik diye mesaj atti.  Bu mesajin uzerine yasadigi kulturu merak ettim ve bazi sorularda bulundum. Cevaplari evet agalik devam, baslik parasi tavan yapmis durumda, evlenmeye niyetlendim ama bana en az 150 bine patliyor seklinde oldu. Egitim durumu nasil her cocuk okula gidiyormu ve okuma yazma oranlari ne 

ICIMIZDEKI SIKINTILAR

   Sizin de icinizde biriktirip biriktirip, bir sabah sirf ayaginiz takildi yada daha sacma bir sey oldu diye dunyayi yikasiniz geliyor mu? Yani; belki 3 aylik , belki 5 yillik belki de 2 gunluk  tuttugunuz o icinizdeki sikintinin sadece 1 gunde patladigi oluyor mu ? O zaman gel vatandaas!!     Benim sikca yasadigim durumlardan bir tanesi ve cevremde de yasayanlara sikca sahit oluyorum bu yuzden bu konu hakkinda konusmak istiyorum.      Bence , oncelikle "neden sikintilarimizi icimizde tutmak zorundayiz?"  bu soruyu sormaliyiz. Dun yasadigimiz bir aciyi , neden biriyle paylasip rahatlamiyoruz da o aciyi illa icimizde sikistiriyoruz. 5 ay sonra diger icimdekilerle beraber cikariyim ama 5 ay kapali kutu olarak geziyim diye mi? Cevrenizde derdinizi paylasamayacaginiz birisi olabilir ya da olup rahat hissetmediginiz icin anlatamadiginiz.. Insan iletisim kurarak yasayabilen bir canli, paylasmasi gerekiyor. O yuzden bu sikintiyi icinden atman lazim. Kimsen yoksa benim gibi gunl